Reklamacja towaru
Kupujący ma prawo reklamować zakupiony towar w ciągu 24 miesięcy, partner handlowy ma prawo do reklamacji w ciągu 12 miesięcy od daty dostarczenia towaru.
Kiedy i w jaki sposób zostanie rozpatrzona moja reklamacja?
+ -O wyniku reklamacji zostaniesz poinformowany e-mailem najpóźniej w ciągu 30 dni kalendarzowych w przypadku konsumenta końcowego oraz w ciągu 60 dni kalendarzowych, jeśli kupującym nie jest konsument końcowy.
W formularzu reklamacyjnym klient wybiera preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji, jednak ostateczną decyzję zawsze podejmuje dział reklamacji. Reklamowany towar zostanie oceniony, a odpowiednia procedura ustalona w zależności od zakresu wady produkcyjnej. Może to obejmować naprawę towaru, zwrot środków finansowych, wymianę towaru, ekspertyzę, odrzucenie reklamacji lub jej oddalenie.
Jak mam przygotować reklamowany towar do wysyłki?
+ -Towar przeznaczony do reklamacji należy dokładnie wyczyścić i odpowiednio zapakować, łącznie ze wszystkimi jego częściami, aby nie został uszkodzony podczas transportu. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia reklamacji, jeśli dostarczony towar będzie w stanie niehigienicznym.
Do towaru dołącz Formularz reklamacyjny. Jeśli nie masz możliwości go wydrukować, możesz napisać go ręcznie.
Co zrobić, jeśli kurier nie odebrał paczki?
+ -W przypadku, gdy wybrałeś wysyłkę kurierem, a ten nie pojawi się w ciągu 2 dni roboczych, niezwłocznie skontaktuj się z obsługą klienta.
Jakie są główne uszkodzenia, na które nie obejmuje gwarancja?
+ -Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń towaru spowodowanych przez kupującego, w szczególności:
- naturalnym zużyciem,
- zabrudzeniem towaru lub jego części,
- zaniedbaniem zaleconej pielęgnacji towaru,
- używaniem towaru w warunkach, które nie odpowiadają jego przeznaczeniu ze względu na temperaturę, zapylenie, wilgotność, chemiczne i mechaniczne oddziaływanie środowiska, w którym jest używany,
- ingerencją osoby nieuprawnionej (niefachowe naprawy lub modyfikacje),
- używaniem towaru wbrew instrukcjom, normom technicznym, innej dokumentacji dotyczącej towaru oraz w celach niezgodnych z jego przeznaczeniem,
- uszkodzeniami mechanicznymi, w szczególności rozerwaniem, przecięciem, przypaleniem, uszkodzeniem termicznym towaru spowodowanym niewłaściwym, nieodpowiednim obchodzeniem się, celowym zarysowaniem powierzchni towaru i podobnymi,
- po upływie okresu gwarancyjnego.
Więcej informacji o reklamacjach towaru znajdziesz w naszych Ogólnych warunkach handlowych w punkcie 7.
Kiedy można skorzystać z reklamacji bez odsyłania towaru?
+ -Jeśli w towarze ujawniła się wada produkcyjna i produkt jest w okresie gwarancyjnym, możliwe jest skorzystanie z usługi reklamacji towaru na odległość. Taką reklamację należy również zarejestrować online jako reklamację bez odsyłania, aby mogła zostać rozpatrzona. Po wypełnieniu formularza online ocenimy towar na podstawie zdjęć i poinformujemy Cię e-mailem o dalszym postępowaniu.
Jak reklamować towar kupiony na bazarze Be Lenka?
+ -Aby zareklamować towar kupiony na bazarze Be Lenka, prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta pod adresem info@belenka.sk. Otrzymasz szczegółowe instrukcje. Do reklamacji potrzebna będzie dwustronna kopia paragonu oraz wypełniony formularz reklamacyjny, który wyślemy e-mailem.
Uwaga: nie można reklamować wady, o której kupujący wiedział w momencie zakupu. Towar musi być dostarczony kompletny i w stanie higienicznym. W przeciwnym razie sprzedawca ma prawo odmówić reklamacji.
Jak reklamować towar kupiony w sklepie Be Lenka?
+ -Reklamację należy zgłosić bezpośrednio w sklepie, ponieważ nasze sklepy i e-sklep nie są powiązane. W przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym należy stosować się do regulaminu danego sklepu. Lista sklepów wraz z kontaktami dostępna jest na tej stronie.
Gdzie mogę zareklamować towar zakupiony u waszego partnera handlowego?
+ -W przypadku towaru zakupionego u naszych partnerów handlowych musisz skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą, u którego dokonano zakupu.
Jaki jest status mojej reklamacji?
+ -Status reklamacji możesz sprawdzić na swoim koncie klienta lub na stronie Status reklamacji. Otrzymasz od nas e-mail w momencie rozpoczęcia rozpatrywania reklamacji oraz po jej zakończeniu z informacją o wyniku i sposobie jej załatwienia.
W przypadku, gdy wysłałeś reklamację, a w ciągu 14 dni od doręczenia przesyłki nie otrzymałeś żadnego e-mailowego powiadomienia o jej przetwarzaniu, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta.